حمله پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۸ خرداد ۱۴۰۳) کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد گوترش: وحشت در غزه باید متوقف شود حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی + فیلم (۸ خرداد ۱۴۰۳) حزب الله: مقر فرماندهی گردان ۴۱۱ دشمن را با پهپادهای انتحاری درهم کوبیدیم بورل: حمله اخیر اسرائیل به رفح را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنم بحران در کابینه صهیونیستی ادامه دارد | نتانیاهو با وزیر جنگ قهر است لیبرمن: حضور نتانیاهو در قدرت تهدیدی وجودی ضد اسرائیل است اردوغان: کشتار رفح چهره زشت اسرائیل را نشان داد بلژیک: باید جنایات جنگی اسرائیل را متوقف کنیم باقری: سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان ادامه می‌یابد ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمدند حمله موشکی از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین (۷ خرداد ۱۴۰۳) معترضان مخالف جنگ غزه در حیفا سرکوب شدند + فیلم تاکید ایران و عمان بر ارسال کمک‌های فوری به غزه و توقف نسل‌کشی حمدان: آمریکا و «بایدن» مسئول جنایت رفح هستند بورل: اعراب طرح صلح خود برای خاورمیانه را به اروپا دادند جزئیات عملیات‌های مهم ارتش یمن در اقیانوس هند و دریای سرخ دیدار فرزندان دبیران کل حزب‌الله لبنان با خانواده رئیس جمهور شهید سیدهادی طباطبایی به عنوان رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

تشکیل کارگروه مشترک مجلس و شورای نگهبان برای رفع ایرادات طرح شفافیت قوای سه‌گانه| اصلاح قانون انتخابات به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۱۳۸۲۹
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
تشکیل کارگروه مشترک مجلس و شورای نگهبان برای رفع ایرادات طرح شفافیت قوای سه‌گانه| اصلاح قانون انتخابات به کجا رسید؟
سخنگوی شورای نگهبان از تشکیل کارگروهی برای بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی طحان نظیف درباره طرح اصلاح قانون انتخابات که در دستور کار کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها قرار گرفته است، گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی موظف به بررسی مصوبات مجلس است، کمیسیون امورداخلی کشور و مجلس اگر طرح یا پیشنهادی درباره اصلاح قانون انتخابات داشته باشند را بررسی و مصوبه صحن را به شورا ارسال می‌کنند لذا ما در شورای نگهبان متن نویسی و مصوبه نویسی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که مجلس به لحاظ پژوهشی نظر پژوهشکده شورای نگهبان را بخواهد، می‌تواند از نظرات پژوهشکده استفاده کند، همانطور که مجلس برای قانون نویسی می‌تواند از نظر کارشناسی همه نخبگان و پژوهشگران استفاده کند.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: متن توسط کمیسیون و مجلس نوشته می‌شود و اگر در صحن تصویب شد مانند هر طرح و لایحه‌ای به شورای نگهبان ارسال می‌شود. به نظر می‌رسد که کمیسیون امور داخلی کشور مجلس اقداماتی پیرامون اصلاح قانون انتخابات انجام داده و طرحی در این زمینه آماده کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان فعلا به این طرح ورود نمی‌کند مگر آنکه مجلس از پژوهشکده شورای نگهبان نظر مشورتی بخواهد، هرچند تصمیم نهایی با نمایندگان مجلس است.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان درباره طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، گفت: روز سه شنبه (۳۱ خردادماه) جلسه اول رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص این طرح در کمیسیون امور داخلی مجلس برگزار شد و ایرادات باید بررسی شود. قرار شد که کارگروهی برای بررسی و رفع ایرادات و ابهامات تشکیل شود.

طحان‌نظیف اضافه کرد: پس از رفع ایرادات و ابهامات در مجلس، مجدد شورای نگهبان طرح را بررسی می‌کند، اگر چیزی باقی ماند طبیعتا به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود. ما در جلسه روز گذشته با نمایندگان نظرات شورای نگهبان در خصوص ایرادات و ابهاماتی که به طرح شفافیت قوای سه گانه وارد دانسته را مطرح کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->